Klik di sini!

Jom Berhoye-hoye!

Thursday, January 12, 2012

Doa solat sunat istikharah


Ya Allah
Aku memohon petunjuk
Memilih yang baik dalam pengetahuanMu
Aku mohon ditakdirkan yang baik dengan kudratMu
Aku mengharapkan kurniaMu yang besar

Engkau Maha Kuasa
Dan aku adalah hambaMu yang daif
Engkau Maha Tahu
Dan aku adalah hambaMu yang jahil
Engkau Maha Mengetahui
Semua yang ghaib dan tersembunyi

Ya Allah
Jika hal ini dalam pengetahuanMu
Adalah baik bagiku dan bagi agamaku
Baik bagi kehidupanku sekarang dan masa akan dating
Takdirkanlah dan mudahkanlah bagiku
Kemudian berilah aku berkat daripadanya

Tetapi jika dalam ilmuMu
Hal ini akan membawa bencana
Bagiku dan bagi agamaku
Dan membawa akibat dalam kehidupanku
Baik sekarang atau pun pada masa akan dating
Jauhkanlah ia daripadaku
Dan jauhkanlah aku daripadanya

Semoga Engkau takdirkan aku pada yang baik
Sesungguhnya Engkau Maha Kuasa atas tiap sesuatu



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...