Klik di sini!

Jom Berhoye-hoye!

There was an error in this gadget

Tuesday, April 12, 2011

Nak kurus ingat joegrimjow

Assalamualaikum ya akhi ya ukhti!
Sape nak kurus macam joegrimjow, angkat tangan! Angkat tangan tinggi-tinggi. Angkat tangan macam Usop Soley-soley. Ha ni pun senaman nak kurus jugak namanya ni. Petua ikhlas dari Bakul. Hahaha!

Tips kedua pulak, bila ada niat nak kurus je, cepat-cepatlah bayangkan muka joegrimjow yang tersenyum lebar macam kambing tu. Masih ingat iklan susu pekat apa ntah yang ada senyum menyeringai tu? Mmmmmmmmm~. Haha. Mesti gelak besar punya la. Jangan gelak sampai termasuk longkang sudah la ye. Confirm takde sape nak tolong nanti. Mucuk u! Haha!

Tips ketiga, nak kurus tak? Nak kurus tak? Biasa orang mesti cakap, kalau nak kurus, pergi la jogging. Agaknya joegrimjow cakap camni jugak kot. Bakul pun setuju jugak. Betul la tu. Tapi ada yang kena tambah sikit. Kalau jogging tu, kalau boleh, lari la laju-laju. Bukan sebab ada anjing yang kejar. Tapi nak mencerdaskan otak juga. Bukan ke pepatah moden ada berkata, 'badan sihat, otak cerdas'. Kan? Hehe.

Sesudah itu, tulis la sepucuk surat kepada joegrimjow, isi dia, kata la korang nak jumpa joegrimjow. Alamatnya? Sudah, Bakul mana le taw. Takpe-takpe, korang dah tulis surat tu kan? Ha ape lagi, pergi la pejabat pos. Tapi kena jalan kaki ye. Paling advance pun naik basikal ok. Jauh? Penat? Aish tadi kata nak kurus. Kena la berkorban sikit. Hoho.

Uppss... jangan nak ingat joegrimjow sangat la kan. Korang kena ingat korang tu ada Tuhan. Hehe saje Bakul cakap sebab yela kita ni kan hamba Allah yang sering lupa. Kena la saling ingat-mengingati. Tak gitu joegrimjow?

Adios!


3 comments:

Aku Ibu Muda said...

gud luck!

BaKuL said...

thanx! =)

joegrimjow said...

Terima kasih sebab join. Keputusan dah diumumkan. Boleh check kat sini
Nantikan contest dari joegrimjow lagi okeh =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...