Klik di sini!

Jom Berhoye-hoye!

There was an error in this gadget

Thursday, February 2, 2012

Budak Sengal Yang Cun Sangat!

Salam.. Hari ni Bakul nak cerita pasal sorang budak sengal.

Macam ni, Bakul tak tahulah kenapa, hari tu 2 kali kucing jahanam meninggalkan isi perutnya kat depan bilik Bakul. Geram betul. Rasa macam nak tembak je beliau, tapi Bakul takde pistol la pulak. 

Terpaksalah roommate Bakul yang bersihkan sebab Bakul tidur, hoho. Tapi dalam petang camtu, Bakul bangun dah la kan. Sambil nak pergi toilet, Bakul bawak penyapu & penyodok yang roommate gunakan tadi. Nak bersihkan sekali sebab kotor kot kena 'erk2' kucing tu. Eish...

Sedang dalam perjalanan menuju ke bilik (macam jauh je kan), Bakul berjalan macam orang normal sambil kedua-dua tangan memegang penyapu & penyodok dengan muka mamai baru bangun dari tidur. Bakul jalan menunduk, tak pandang orang pun.

Dalam dua tiga langkah nak sampai bilik, "ASSALAMUALAIKUM KAK!" 

Wah! Terkejut Bakul. Nasib baik Bakul bukan jenis yang melompat bila terkejut. Bakul cool je bila dia bagi salam. Tapi eh dia bagi salam kat Bakul ke? Rasanya ye sebab takde sesape dah kat situ kecuali Bakul dan yang pasti, dia memang pandang muka Bakul sambil tersengih lagi.
Bakul pun senyum kat budak tu, tapi kaki terus melangkah ke bilik. Bila nak bukak pintu, Bakul rasa tak tahan sangat nak tergelak. Tapi nanti dulu, budak tu still ada kat situ lagi. Cover beb, cover. Bila dah masuk bilik, memang pecah la bilik tu dengar Bakul gelak. Hahaha! Bakul rasa kelakar sangat. Bila fikirkan apa budak tu buat tadi.

Dan yang paling Bakul tak leh blah, Bakul lupa nak jawab salam dia.

Hahaha! 


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...